مقالات

مبلمان راحتی بخریم یا سلطنتی؟

مبل سلطنتی

این نوع مبل‌ها از چوب و پارچه ساخته شده اند و در قسمت تکیه گاه بلند هستند مبل‌های سلطنتی به دلیل داشتن پایه‌های بلند حالت رسمی‌تری دارند البته این ویژگی باعث نشده که نشستن روی آن آسایش و راحتی نداشته باشد بلکه مبل‌های سلطنتی در عین داشتن ظاهری زیبا و شیک آسایش و راحتی شما را نیز فراهم می‌کنند.

مبل سلطنتی از دسته مبل های بسیار شیک و لاکچری هست که مناسب افرادی هست که قصد دارن فضای سنتی و مجللی رو در خونه خودشون داشته باشن؛ مبل سلطنتي معمولا داری منبت کاری های ریز و ظریف و شیک میباشد و جلوه ای لوکس و پر زرق و برق به خانه شما میدهد. برای خرید مبل سلطنتی میتونین همین الان روی لینک کلیک کنید.

مبل راحتی

همانطور که از نام آن پیداست فضای خوبی برای استراحت کردن دارد اما این نوع مبل برای مهمانی‌ها مناسب نیست مبل‌های راحتی از پارچه ساخته شد‌ه‌‌اند البته چوب و فلز در بدنه آن‌ها وجود دارد منتها در ظاهر مبل اصلا مشخص نیست؛ ست مبل‌های راحتی غالباً دسته‌های پهن و پایه‌های کوچکی دارند و تکیه گاه آنها نیز اکثراً کوتاه است همین مورد سبب راحتی هرچه بیشتر اینگونه از مبل‌ها شده است.

مبل راحتی یکی از مرسوم ترین انواع مبلمان هست که تقریبا میشه گفت انتخاب اول اکثر خانواده های ایرانی برای خرید مبل منزلشون هست؛ از اونجایی که این محصول فضای زیادی رو در پذیرایی منزل اشغال میکنه و تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون خانه شما داره، پس خیلی مهمه که یک انتخاب درست و متناسب با خونه خودتون انجام بدین. همچنین برای خرید مبل راحتی میتونین روی لینک کلیک کنید.

قیمت مبل‌های راحتی و سلطنتی

قیمت این محصولات بستگی به جنس پارچه و چوبی که در آنها به کار رفته است دارد اگر پارچه‌های استفاده شده در مبل‌های راحتی و سلطنتی گران باشند طبیعتاً بر روی قیمت آنها تاثیر می‌گذارد همچنین جنس چوب نیز یک پارامتر مهم در تاثیرگذاری بر قیمت است به عنوان مثال اگر مبلی از چوب راش درست شده باشد گران است زیرا چوب راش از جمله با کیفیت ترین و گرانترین نوع چوب است.

بد نیست بدانید که در مبل‌های سلطنتی از چوب راش استفاده می‌شود و یکی از دلایل گران بودن مبل‌های سلطنتی همین موضوع است اما در ساختار اکثر مبل‌های راحتی از چوب کاج که سفید رنگ است بهره گرفته می‌شود.

در مبل‌های سلطنتی نمی توانیم از چوب کاج استفاده کنیم؛ زیرا مبل‌های سلطنتی معمولاً در قسمت پایه و دسته دارای نقش و نگار و منبت کاری هستند که چوب کاج پتانسیل چنین کاری را نداشته و ممکن است دچار شکستگی‌های غیرقابل تعمیر گردد.

تم‌های رنگی مبل راحتی و مبل‌های سلطنتی چه تفاوتی باهم دارند:

مبلهای سلطنتی معمولاً دارای زرق و برق بیشتری هستند و غالباً با تم رنگی طلایی در بازار مصرف وجود دارند اما مبل‌های راحتی با رنگ‌های جیغ مانند صورتی٫ زرد٫ بنفش و غیره طراحی و تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.
تفاوت دیگر این دو این است که رنگ مبل‌های سلطنتی معمولاً در یک طیف نزدیک به هم است البته ممکن است که گاهی طرح‌ها و گل‌هایی روی پارچه مبل‌های سلطنتی وجود داشته باشد اما به طور کلی این طرح‌ها با یکدیگر همخوانی دارند در حالی که در مبل‌های راحتی رنگ‌ها در تضاد با یکدیگر هستند برای مثال اگر یک مبل راحتی به رنگ بنفش باشد کاناپه‌های رنگی خاکستری بوده و با کوسن‌هایی از رنگ سرخابی ست می‌شوند.

نتیجه گیری

به طور کلی مبل‌های سلطنتی و مبل‌های راحتی در موارد مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند که مهمترین آنها در شکل ظاهری آن دو است و وجه تمایز دیگر آنها به جنس چوب و پارچه و طرح و رنگ آن برمیگردد.

اینکه شما کدام نوع مبل را برای منزل تان انتخاب می‌کنید امری کاملا سلیقه ای است و می‌بایست بر اساس دکوراسیون منزل و فضای در دسترس یک انتخاب مناسب را انجام دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *