مقالات

نکات چیدمان مبلمان منزل

زمان ورود مبلمان و صندلی‌ها به فضای خانه‌ها، چیدن مبل به مسئله‌ای چالش برانگیز تبدیل شده است. صنعت مبلمان به همراه تکنولوژی توانسته تقریباً برای هر سلیقه‌ای، مبلمان خانگی تهیه و تولید کند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی نحوه چیدمان مبلمان بطور اصولی و مناسب بپردازیم. بنابراین در ابتدای بحث به چند نکته مهم که به کارگیری آن‌ها باعث زیباتر و دل‌نشین‌تر شدن فضای خانه شما خواهد شد اشاره کردیم. در ادامه با توجه به این که اکثر خانه‌ها این روزها فضای کوچک و محدودی دارند، چند روش برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضا بیان کردیم تا بتوانیم راهنمای نسبتاً کاملی برای چیدمان مبلمان در منزل شما ارائه کرده باشیم.

1- نقطه‌ای کانونی انتخاب کنید
مدل چیدمان مبل، چیدمان مبل در منزل

نکته مهم: هرگز قدرت نقطه کانونی در فضا را دست کم نگیرید.

بعضی اوقات این نقاط به طور طبیعی وجود دارند، مثل پنجره‌ای که به بیرون خانه دید دارد یا داشتن شومینه توکار در داخل خانه. در برخی موارد شاید لازم باشد خودتان آن نقطه را ایجاد کنید، مثل قرار دادن میز تلویزیون در محلی مناسب. هر زمان این نقطه را پیدا کردید تا آخر به تصمیم خود متکی و پایبند باشید؛ چون شما قرار است مبلمان خود را اطراف این نقطه بچنید.

2- مبل‌ها را به دیوار نچسبانید
اندازه فضای اتاق شما تعیین خواهد کرد که چه مقدار می‌توانید مبل‌ها را از دیوار دور کنید؛ اما برخلاف باور رایج، در این مورد با وجود داشتن فضایی بسیار کوچک، فاصله چند سانتی‌متری مبلمان از دیوار، فضا را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. مسلماً اگر فضای بیشتری در اختیار دارید، می‌توانید مبلمان خود را وسط اتاق بچینید به‌گونه‌ای که بیشتر از 30 سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد.

مدل چیدمان مبل، چیدمان مبل در منزل

3- فضایی برای گفت‌وگو ایجاد کنید
افراد به طور طبیعی باید بتوانند بدون دراز کردن گردن خود با یکدیگر صحبت کنند. مبل و صندلی‌ها را روبه‌روی هم قرار دهید. نیازی نیست که حتماً مستقیم و به صورت دو ردیف مقابل هم باشند؛ سعی کنید فقط آن‌ها را نزدیک به هم بچینید. این کار باعث می‌شود افراد بدون نیاز به بلند کردن صدای خود، با یکدیگر گفت‌وگو کنند. اگر فضای بسیار بزرگی دارید می‌توانید چندین فضای گفت‌وگو ایجاد کنید.

4- هنگام چیدمان مبلمان، تعادل را برقرار کنید
تعادل همیشه در دکوراسیون نقش مهمی را ایفا می‌کند. این اهمیت در چیدمان مبل در منزل و سایر وسایل اتاق نشیمن بیشتر می‌شود. اندازه و محل قرار گیری هر وسیله را مد نظر داشته باشید. دقت کنید که نباید یک دسته وسایل بزرگ یا کوچک کنار هم و در یک طرف تجمع داشته باشند. این کار باعث برهم زدن تعادل و ایجاد آشفتگی می‌شود. همچنین تنوع اشکال هندسی را نیز در چیدمان مبل در خانه خود مد نظر داشته باشید.

6- میز پذیرایی بزرگ تهیه کنید
وقتی نوبت به میز پذیرایی می‌رسد، باید گفت که اغلب اوقات هر چه بزرگ‌تر باشد، بهتر است. وجود میز پذیرایی بزرگ وسط اتاق نشیمن هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد، بسیار عالی خواهد بود. این میز مانند لنگر کشتی برای اتاق است و فضای زیادی را برای قرار دادن وسایل و تزئینات در اختیار افراد قرار خواهد داد. میز بزرگ باعث می‌شود که دسترسی به صندلی‌های اطراف نیز راحت‌تر باشد. با این حال اطمینان حاصل کنید که فضای کافی (بیش از 45 سانتی‌متر)، برای نشستن و رفت‌وآمد بین میز و مبل وجود دارد. اگر نمی‌توانید میز پذیرایی بزرگ و مناسبی پیداکنید، استفاده از دو میز کوچک کنار هم یا سایر میزهای موجود در این مورد می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان جایگزین باشد. . ارتفاع میز پذیرایی بهتر است هم ارتفاع یا پایین‌تر از سطح نشیمن‌گاه مبل باشد. طول میز نیز باید تقریباً یک و نیم تا دو سوم طول مبل باشد.

با رعایت کردن این نکات منزل زیباتری خواهید داشت ، درصورت نیاز جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *